KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Sustainable revenue

Swedish translation: godtagbara intäkter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sustainable revenue
Swedish translation:godtagbara intäkter

07:50 Jul 9, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Sustainable revenue
Ett kontrakt gällande övertagande av ett företag. Hela meningen är: "Sustainable Revenue – for the purpose of determining the amount of deferred consideration". Vad menas med sustainable i detta fall? Även "Sustainable profit" förekommer.
Johannes
godtagbar inkomst/ godtagbara intäkter
Explanation:
godtagbar tror jag att det ska vara....

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 08:03:08 (GMT)
--------------------------------------------------

sustainable profit=
godtagbar avkastning

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 08:03:14 (GMT)
--------------------------------------------------

sustainable profit=
godtagbar avkastning
Selected response from:

Elpida Karapidaki
Greece
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1fortlöpandeHans-Bertil Karlsson
3godtagbar inkomst/ godtagbara intäkter
Elpida Karapidaki


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
godtagbar inkomst/ godtagbara intäkter


Explanation:
godtagbar tror jag att det ska vara....

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 08:03:08 (GMT)
--------------------------------------------------

sustainable profit=
godtagbar avkastning

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 08:03:14 (GMT)
--------------------------------------------------

sustainable profit=
godtagbar avkastning

Elpida Karapidaki
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 184

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sustainable revenue
fortlöpande


Explanation:
jag uppfattar det som inkomster som kommer kontinuerligt / jämnt i framtiden - alltså att det är en stabil verksamhet som genererar "en stadig inkomst" (som man sa förr..)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ann Legardt
2 days3 hrs