KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Media, Professional and PR programs

Swedish translation: kraftfull bearbetning av media och branschfolk samt PR-kampanjer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Media, Professional and PR programs
Swedish translation:kraftfull bearbetning av media och branschfolk samt PR-kampanjer
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

11:38 Jan 16, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Media, Professional and PR programs
Hur tolkar ni professional i följande kontext:
Extensive Consumer Education will be very important to teach consumers how to properly use this product. Specific support plan is outlined in the trade presentation – strong Media, Professional and PR programs will be critical.
tauvon
Sweden
kraftfull bearbetning av media och branschfolk samt PR-kampanjer
Explanation:
Stark / intensiv istället för kraftfull kanske ?
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack, det låter som en bra tolkning.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4program inriktade på media, yrkesfolk och PRReino Havbrandt
4kraftfull bearbetning av media och branschfolk samt PR-kampanjerHans-Bertil Karlsson
4se nedan - som vanligt :-)
Rottie


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
media, professional and pr programs
se nedan - som vanligt :-)


Explanation:
Jag uppfattar det så här:

- kraftfulla PR-program samt program som vänder sig till media, fackmän/proffs verksamma inom (yrkes)facket/området/sakkunniga kommer att ha mycket stor betydelse

Hjälper detta?

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
media, professional and pr programs
kraftfull bearbetning av media och branschfolk samt PR-kampanjer


Explanation:
Stark / intensiv istället för kraftfull kanske ?

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack, det låter som en bra tolkning.

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
program inriktade på media, yrkesfolk och PR


Explanation:
kraftfulla program inriktade på media, yrkesfolk och PR blir avgörande

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026