KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

trade presentation

Swedish translation: branschintroduktion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trade presentation
Swedish translation:branschintroduktion
Entered by: tauvon

12:02 Jan 16, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: trade presentation
Egentligen får jag Extensive Consumer Education will be very important to teach consumers how to properly use this product. Specific support plan is outlined in the trade presentation –strong Media, Professional and PR programs will be critical.
tauvon
Sweden
branschintroduktion
Explanation:
trade bör kunna översättas med bransch i betydelsen verksamhetsområde och presentation med introduktion - som jag tycker låter bättre än att använda presentation rakt av.
För det handlar ju/väl om att introducera/presentera en ny produkt/artikel för dem som jobbar inom det verksamhetsområde där produkten kommer an användas. Eller??
Selected response from:

Rottie
Grading comment
Det låter som en vettig förklaring,
tack!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lanseringen på (konsument-) marknadenHans-Bertil Karlsson
4 +1branschintroduktion
Rottie


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
branschintroduktion


Explanation:
trade bör kunna översättas med bransch i betydelsen verksamhetsområde och presentation med introduktion - som jag tycker låter bättre än att använda presentation rakt av.
För det handlar ju/väl om att introducera/presentera en ny produkt/artikel för dem som jobbar inom det verksamhetsområde där produkten kommer an användas. Eller??

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361
Grading comment
Det låter som en vettig förklaring,
tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
1 hr

58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
lanseringen på (konsument-) marknaden


Explanation:
Brukar man väl skriva om sådant (i vart fall ino IT-branschen)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265