KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Coin Dispenser

Swedish translation: mynträknare


12:11 Jan 16, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Coin Dispenser
Enhet i en bankkassa som räknar upp mynt
Manualmakaren
Sweden
Swedish translation:mynträknare
Explanation:
finns det faktiskt ngt som heter.

Dispenser får mig att tro att det kanske kan handla om en myntförpackkningsmaskin. Men det framgår säkert av din text.


Jensigame - NYHETER
NYHETSARTIKEL. 2003-12-02, Automater. MYNTRÄKNARE VÄXLINGSAUTOMATER UV-LAMPOR. ... MYNTRÄKNARE
- Manuella eller elektriska för alla förekommande mynt. ...
www.jensigame.com/news_article.asp?NewsID=17 - 10k - En caché - Páginas similares



--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-01-16 12:30:05 GMT)
--------------------------------------------------

Myntsorterare/myntsorteringsmaskin finns också. Både mynträknare och myntsorterare får en del träffar på Google.
Däremot 0 träffar för myntförpackning.
Fortfarande gör \"dispenser\" mig tveksam för ordets innebörd är ju \"utdela\" och en mynträknare som räknar mynt fördelar/ger inte ut några.
Det kan inte möjligen handla om en apparat som tar emot sedlar och lämnar ut mynt - sådana som finns på de ställen där man behöver mynt för att kunna använda vissa andra apparater (typ parkeringsautomater, bagageboxar i terminaler, etc)+
I så fall skulle det kunna handla om \"sedelväxlare\".
se nedan!

NRI SYSTEMS I SVERIGE
... Myntmekanism - myntavläsare - myntväxlare. Sedelväxlare - växlar sedlar till mynt. Kortläsare Globo Card Smart Card Programmeringsbar för olika ändamål. ...
www.heinri.se/svenska/ - 4k - En caché - Páginas similares

Selected response from:

Rottie
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9mynträknare
Rottie
3myntautomat eller mynträknareNigel Skipper


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
myntautomat eller mynträknare


Explanation:
Depending on if it actually dispenses coins (myntautomat) or counts them <both exsist> (mynträknare)

Nigel Skipper
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 178

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rottie: Vanligen används uttrycket " myntautomat" för försäljningsapparater/automater som **TAR EMOT** mynt (cigarettautomater, parkeringsautomater etc.) och inte så ofta - om ens någonsin - för apparter som GER UT mynt.
15 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
coin dispenser
mynträknare


Explanation:
finns det faktiskt ngt som heter.

Dispenser får mig att tro att det kanske kan handla om en myntförpackkningsmaskin. Men det framgår säkert av din text.


Jensigame - NYHETER
NYHETSARTIKEL. 2003-12-02, Automater. MYNTRÄKNARE VÄXLINGSAUTOMATER UV-LAMPOR. ... MYNTRÄKNARE
- Manuella eller elektriska för alla förekommande mynt. ...
www.jensigame.com/news_article.asp?NewsID=17 - 10k - En caché - Páginas similares



--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-01-16 12:30:05 GMT)
--------------------------------------------------

Myntsorterare/myntsorteringsmaskin finns också. Både mynträknare och myntsorterare får en del träffar på Google.
Däremot 0 träffar för myntförpackning.
Fortfarande gör \"dispenser\" mig tveksam för ordets innebörd är ju \"utdela\" och en mynträknare som räknar mynt fördelar/ger inte ut några.
Det kan inte möjligen handla om en apparat som tar emot sedlar och lämnar ut mynt - sådana som finns på de ställen där man behöver mynt för att kunna använda vissa andra apparater (typ parkeringsautomater, bagageboxar i terminaler, etc)+
I så fall skulle det kunna handla om \"sedelväxlare\".
se nedan!

NRI SYSTEMS I SVERIGE
... Myntmekanism - myntavläsare - myntväxlare. Sedelväxlare - växlar sedlar till mynt. Kortläsare Globo Card Smart Card Programmeringsbar för olika ändamål. ...
www.heinri.se/svenska/ - 4k - En caché - Páginas similares



Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: voff voff
42 mins
  -> Voff själv för de två voffen!

agree  JessicaC
1 hr
  -> Tack igen!

agree  Mattias Kar�n
2 hrs
  -> Också tack!

agree  cologne
2 hrs
  -> Tack så mycket!

agree  SwedishTra
4 hrs

agree  Suzanne Blangsted
4 hrs

agree  Anette Herbert
19 hrs

agree  Lisa Lloyd: yup
2 days2 hrs

agree  hookmv
13 days