KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

sales agent

Swedish translation: försäljningsagent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sales agent
Swedish translation:försäljningsagent
Entered by: Sven Petersson

06:17 Mar 31, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / sales; job title
English term or phrase: sales agent
Mening: "Sales Manager is your responsible sales agent at XXX"

Att försäljningschefen är ansvarig försäljare känns lite som tårta på tårta tycker jag. Kan de mena något annat?
Kent Andersson
försäljningsagent
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Det fick bli försäljningsagent (som också var den främsta kandidaten innan frågan ställdes). Tack, tack!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2försäljningsagent
Sven Petersson
2(försäljnings)representantxxxbofasching


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(försäljnings)representant


Explanation:
=den som har kontrakt med XXX för att representera XXX i ett visst distrikt, land eller område. XXX's Försäljningsorganisation, (försäljnings)representant i området.
Men det engelska uttrycket används ofta i svenskan. Se länk nedan.


    Reference: http://www.nordiclighthotel.se/sv/BOKA/Resebyraer/
xxxbofasching
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Reino Havbrandt: Säljchefen är säljansvarig vid/för XXX
1 hr

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
försäljningsagent


Explanation:
:o)


    Reference: http://glosor.eu/ordbok/deposit
    Reference: http://www.norden.org/miljoe/proj_kat/sk/proj_kat_NMD.asp
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 388
Grading comment
Det fick bli försäljningsagent (som också var den främsta kandidaten innan frågan ställdes). Tack, tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat: ok
1 hr
  -> Thank you very much!

agree  PMPtranslations
15 hrs
  -> Thank you very much!