KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

design led organisation

Swedish translation: utvecklingsorienterad organisation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:design led organisation
Swedish translation:utvecklingsorienterad organisation
Entered by: Mårten Sandberg

07:06 Sep 14, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: design led organisation
Press release:

"XXX is a design led organisation with a strong product to customer culture that is ideal for promoting our products into the market place"
C. Heljestrand
Spain
utvecklingsorienterad organisation
Explanation:
...används
konstruktionsstyrd an
vänds inte.
Dessutom är konstruktion som ord inte entydigt.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack Mårten! Tack även till övriga svarande!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4utvecklingsorienterad organisation
Mårten Sandberg
3designdriven organisationMartin Englander
3designorienterad organisationKent Andersson
3konstruktionsstyrd organisation
Angelica Kjellström


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konstruktionsstyrd organisation


Explanation:
Om det i fråga om en organisation som producerar varor

Angelica Kjellström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 24

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utvecklingsorienterad organisation


Explanation:
...används
konstruktionsstyrd an
vänds inte.
Dessutom är konstruktion som ord inte entydigt.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 200
Grading comment
Tack Mårten! Tack även till övriga svarande!

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
designorienterad organisation


Explanation:
kan kanske vara ett alternativ.

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

3 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
designdriven organisation


Explanation:
Inom t.ex. bilindustrin talar man om designdriven i motsats till konstruktionsdriven utveckling. En designdriven utveckling kommer formen före funktionen (vilket naturligtvis inte utesluter att snygga grejer är funktionella, t.ex. Ferrari.)



Martin Englander
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19