KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

disbribution run

Swedish translation: fördelningskörning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:distribution run
Swedish translation:fördelningskörning
Entered by: Mats Wiman

08:39 Mar 4, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: disbribution run
The total amount for the distribution run
SwedishTra
United States
fördelningskörning
Explanation:
Körning används ofta av ekonomerna när man talar om processning av olika poster, t.ex. lönekörning. Då förbereder man ett visst antal verifikationer och kör detta sedan som en serverprocess. Kan t.ex. också vara Betalningskörning.

Distribution när det gäller bokföring är fördelning av kostnader mellan olika konton eller avdelningar. Detta görs också vid konteringen av verifikationer och körs sedan som en serverprocess eller buntkörning.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fördelningskörningHans-Bertil Karlsson
4distributionsrundan
Mats Wiman
4distributionstest/distributionsrundaKristina Thorne


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distributionstest/distributionsrunda


Explanation:
Run kan vara ett prov eller en regelbunden resa. Vet inte vilket som passar i sammanhanget.

Kristina Thorne
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 61

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fördelningskörning


Explanation:
Körning används ofta av ekonomerna när man talar om processning av olika poster, t.ex. lönekörning. Då förbereder man ett visst antal verifikationer och kör detta sedan som en serverprocess. Kan t.ex. också vara Betalningskörning.

Distribution när det gäller bokföring är fördelning av kostnader mellan olika konton eller avdelningar. Detta görs också vid konteringen av verifikationer och körs sedan som en serverprocess eller buntkörning.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 76
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristina Thorne: Låter utmärkt.
6 mins
  -> Tack Kristina

agree  Ingrid Abramson
38 mins
  -> Tack Ingrid

agree  Mario Marcolin
11 hrs
  -> Tack Mario

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distribution run
distributionsrundan


Explanation:
Jag uppfattar det som kostnade för d.

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 134