KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

Check Request

Swedish translation: Check bestallning


08:40 Mar 4, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Check Request
Handel
SwedishTra
United States
Swedish translation:Check bestallning
Explanation:
Jobbar pa bank, och nar de olika kontoren gor en "check request" sa ar det en check bestallning det handlar om.
Selected response from:

lin78da
United States
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Check bestallninglin78da
4Begäran om betalning per checkxxxylvabeck
4Kontrollera beställning/Beställ checkerKristina Thorne


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
check request
Kontrollera beställning/Beställ checker


Explanation:
Åtminstone två tolkningar borde vara möjliga. Mer sammanhang skulle hjälpa.

Kristina Thorne
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: instämmer
8 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Begäran om betalning per check


Explanation:
Det torde vara fråga om ett formulär som en handläggare i en organisation använder när han eller hon kontrollerat en räkning, och sedan begär den avdelning (eller den organisation) som är ansvarig för finanser och betalningar att betala räkningen genom att ställa ut en check.

Det är således inte en begäran som betalningsmottagaren gör, utan som en handläggare inom den betalande organisationen (eller inom en relaterad organisation) gör.

Handläggaren specificerar i formuläret bl.a. vilket budgetkonto som ska krediteras.

xxxylvabeck

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Check bestallning


Explanation:
Jobbar pa bank, och nar de olika kontoren gor en "check request" sa ar det en check bestallning det handlar om.

lin78da
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för hjälpen!