KudoZ home » English to Swedish » Chemistry; Chem Sci/Eng

ring-moulded

Swedish translation: ringformiga


15:21 May 15, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: ring-moulded
The text is a chemistry equipment catalog. The measuring cylinder have "ring-moulded graduations, overprinted in blue". Any Swedish suggestions for "ring-moulded"?
Folke Nettelblad
Sweden
Swedish translation:ringformiga
Explanation:
Det basta jag kan komma pa just nu.

I vilket fall som helst, jag hittade en bild av vad som menas pa http://www.proscitech.com.au/catalogue/get_frames.htm?L8.asp .
Selected response from:

Thomas Johansson
Peru
Grading comment
Tack. I detta ring-moulded verkade det ligga att de är i relief, och det kändes viktigare att framhålla, eftersom man ser ringarna på bilden. Det fick därför till slut bli "Reliefgradering med blått tryck"
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(försedd) med rund kant
Mårten Sandberg
2ringformiga
Thomas Johansson


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ringformiga


Explanation:
Det basta jag kan komma pa just nu.

I vilket fall som helst, jag hittade en bild av vad som menas pa http://www.proscitech.com.au/catalogue/get_frames.htm?L8.asp .

Thomas Johansson
Peru
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Tack. I detta ring-moulded verkade det ligga att de är i relief, och det kändes viktigare att framhålla, eftersom man ser ringarna på bilden. Det fick därför till slut bli "Reliefgradering med blått tryck"

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(försedd) med rund kant


Explanation:
alt rundkant(försedd).
mould ges äv betydelsen "förse med en kant" har jag sett.

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 39