KudoZ home » English to Swedish » Computers: Hardware

Hanging Finisher

Swedish translation: hängande efterbehandlare


22:59 Dec 7, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: Hanging Finisher
Skrivare - varianter för utskrifter. Tacksam för hjälp med "hanging finisher"!

"Hanging Finisher
Saddle Stitch Finisher"
hookmv
Sweden
Swedish translation:hängande efterbehandlare
Explanation:
Saddle stich finisher är "efterbehandlare med sadelhäft" eller finisher med sadelhäft.

Se referens där Toshiba använder denna term + f.d. "kopiatornasare"


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 39 mins (2004-12-09 12:39:14 GMT)
--------------------------------------------------

alt. hängande finisher
Selected response from:

Bo Hellenbrandt
Sweden
Grading comment
Tack Bosse!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hängande efterbehandlare
Bo Hellenbrandt
4hängande häftningskassett
Sven Petersson


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hanging finisher
hängande häftningskassett


Explanation:
WARNING: I made up the target term.

Yes, "sadelhäftning" is kosher.


    Reference: http://www.toshiba-doc.com/downloads/e-STUDIO3511_4511blad.p...
    Reference: http://www.danka.co.uk/pdf/Product%20Brochures/ToshibaE25.pd...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 52

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hanging finisher
hängande efterbehandlare


Explanation:
Saddle stich finisher är "efterbehandlare med sadelhäft" eller finisher med sadelhäft.

Se referens där Toshiba använder denna term + f.d. "kopiatornasare"


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 39 mins (2004-12-09 12:39:14 GMT)
--------------------------------------------------

alt. hängande finisher


    Reference: http://www.google.com/search?hl=sv&q=finisher+med+sadelh%C3%...
    Reference: http://www.toshiba-doc.com/downloads/e-Studio%20200-250%20pr...
Bo Hellenbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack Bosse!