KudoZ home » English to Swedish » Computers: Software

Enclosure or Case Over Temp

Swedish translation: för hög temperatur vid kåpan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Enclosure or Case Over Temp
Swedish translation:för hög temperatur vid kåpan

10:56 May 16, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: Enclosure or Case Over Temp
Use to set auto recovery on or off for Enclosure or Case Over Temp (COT) error. Handlar om help screen till softwareprogram.
Katarina Andersson
för hög temperatur vid kåpan
Explanation:
Det beror nog mycket på vad programmet används för (vilken slags maskin/anläggning)

"Enclosure" eller "Case" brukar ofta vara en "kåpa", "over temp" betyder antagligen att den har blivit för varm.
Selected response from:

Antje Harder
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen. Det var detta de menade och har valt en kortare variant eftersom utrymmet för antal ord var begränsat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4höljets övertemperaturReino Havbrandt
2för hög temperatur vid kåpan
Antje Harder


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
enclosure or case over temp
för hög temperatur vid kåpan


Explanation:
Det beror nog mycket på vad programmet används för (vilken slags maskin/anläggning)

"Enclosure" eller "Case" brukar ofta vara en "kåpa", "over temp" betyder antagligen att den har blivit för varm.

Antje Harder
Sweden
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack för hjälpen. Det var detta de menade och har valt en kortare variant eftersom utrymmet för antal ord var begränsat.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
höljets övertemperatur


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 124
Grading comment
Detta är ju också det svar jag sökte men jag hade redan valt det andra svaret så antar att det inte blir några Kudoz poäng för dig den här gången. Tack för svare dock!
The asker has declined this answer
Comment: Detta är ju också det svar jag sökte men jag hade redan valt det andra svaret så antar att det inte blir några Kudoz poäng för dig den här gången. Tack för svare dock!




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Mårten Sandberg