KudoZ home » English to Swedish » Computers: Software

complied under

Swedish translation: kompilerad med


23:06 Mar 27, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: complied under
Vad betyder denna term?

Complied under XXXX (programvara). Gäller som referens till en plug-in resurs. Tack på förhand!
Terese Whitty
United States
Swedish translation:kompilerad med
Explanation:
XXXX bör väl antingen vara kompilatorns eller programspråkets namn
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kompilerad medReino Havbrandt
3 +1Sammanställt underLinda Pettersson
3complied=compiled=kompilerat
Mårten Sandberg


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kompilerad med


Explanation:
XXXX bör väl antingen vara kompilatorns eller programspråkets namn

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 124
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxfinntranslat: this not about compiling... sorry. comply and compile are 2 different words....
7 mins

agree  Sven Petersson: Yes, it's probably a typo.
6 hrs

agree  Mats Wiman: Agree with Sven
17 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Sammanställt under


Explanation:
Sammanställt/utarbetat beroende på situation

Example sentence(s):
  • Sammanställt under lag.
Linda Pettersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: Om det inte är en typo, finns det många möjligheter beroende på vad XXXX är
1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
complied=compiled=kompilerat


Explanation:
Jag tror att det ska stå compiled. Dvs. "kompilerat" på ren datorsvenska.
"Kompilerat under" är inte nån konstruktion jag är van vid men det är nog trots allt det bästa; engelskans "compiled under" ger mig samma vibbar.

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 60