KudoZ home » English to Swedish » Computers: Software

Fit-to-size:

Swedish translation: anpassa till storlek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Fit-to-size:
Swedish translation:anpassa till storlek
Entered by: Monica Berntsson

09:19 Mar 29, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: Fit-to-size:
Sträng till CD-/DVD-brännare.
Monica Berntsson
Sweden
anpassa till storlek
Explanation:
måste det bli. Gissar att det handlar om en meny i programmet där man anpassar t.ex. en bild till en viss storlek (kan vara standardfotostorlekar, A4 e.d.). Kan även handla om innehållet i programfönstret.


Efter kolon kommer antagligen olika storleksalternativ. "Anpassa till denna storlek:" låter bättre bättre men troligen alldeles för långt. När storleksalternativen kommer på plats i programmet kommer det att framstå klart nog med "anpassa till storlek", tror jag.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Anpassa storlek
tauvon
4 +1anpassa till storlekEKM
4passar / utformat för att passa
JadrankaA


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
fit-to-size:
Anpassa storlek


Explanation:
Ofta brukar det ju handla om att man ska anpassa storleken på något sätt.


    Reference: http://www.picsprint.com/help/index33.htm
tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: anpassa till... kanske?
18 mins

agree  Mario Marcolin: storleksanpassa
2 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fit-to-size:
passar / utformat för att passa


Explanation:
Om storleken redan är anpassad

JadrankaA
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fit-to-size:
anpassa till storlek


Explanation:
måste det bli. Gissar att det handlar om en meny i programmet där man anpassar t.ex. en bild till en viss storlek (kan vara standardfotostorlekar, A4 e.d.). Kan även handla om innehållet i programfönstret.


Efter kolon kommer antagligen olika storleksalternativ. "Anpassa till denna storlek:" låter bättre bättre men troligen alldeles för långt. När storleksalternativen kommer på plats i programmet kommer det att framstå klart nog med "anpassa till storlek", tror jag.


    Reference: http://www.picsprint.com/help/index33.htm
    Egen erfarenhet
EKM
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Terese Whitty
10 hrs
  -> Tack Terese! :-)