KudoZ home » English to Swedish » Computers: Software

skin file

Swedish translation: skalfil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:skin file
Swedish translation:skalfil
Entered by: tauvon

09:58 Jun 29, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Computers: Software / Home applicance
English term or phrase: skin file
Är det någon som har stött på denna fil och vet vad en sådan heter på svenska?
Det står lite om formatet på följande sida:
http://www.sourcecode.se/sokoban/download/skinformat.htm
Filnamnstillägget är .skn
Funktionen för en sådan fil är "A skin file changes the appearance of a dialog."
tauvon
Sweden
utseendefil, skalfil
Explanation:
I t ex Windows Media Player, RealPlayer och andra mediespelare kan man välja mellan olika "skins", dvs utseenden för spelarens användargränssnitt. I svenska Windows Media Player heter de skal.
Selected response from:

Helena Hansson
Sweden
Grading comment
Tack - hittade det sen i Paginas IT-ordbok, glömde bort att titta i den. Skalfil låter bra!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2utseendefil, skalfilHelena Hansson
3färgschemafil
Gorel Bylund


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
färgschemafil


Explanation:
Kanske, eller utseendeschema?

Gorel Bylund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 35

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
utseendefil, skalfil


Explanation:
I t ex Windows Media Player, RealPlayer och andra mediespelare kan man välja mellan olika "skins", dvs utseenden för spelarens användargränssnitt. I svenska Windows Media Player heter de skal.

Helena Hansson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tack - hittade det sen i Paginas IT-ordbok, glömde bort att titta i den. Skalfil låter bra!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antje Harder: "skalfil" (http://www.nordicos.org/programs/all/xine/?lang=en / http://www.nordicos.org/programs/all/xine/?lang=sv "Användaranpassning"), fast det kallas ofta bara "skin".
9 mins

agree  Tomas Onsjö
1 hr