KudoZ home » English to Swedish » Computers: Software

Web scripting languages

Swedish translation: skriptspråk


15:19 Aug 9, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: Web scripting languages
context: "....Web scripting languages such as Visual Basic® Scripting Edition (VBScript). "
Jrgen Rosvall
Swedish translation:skriptspråk
Explanation:
"Web" känns lite överflödigt här tycker jag - men någon programmerare kanske misstycker?
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack - passar bra in.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3skriptspråkEKM
3 +1skriptspråk för webbNils Andersson


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
web scripting languages
skriptspråk


Explanation:
"Web" känns lite överflödigt här tycker jag - men någon programmerare kanske misstycker?


    Paginas IT-lexikon 2003
EKM
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Tack - passar bra in.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: borde väl fungera - liksom bil ist f automobil
34 mins
  -> Tack igen Mario! :-)

agree  Hans-Bertil Karlsson: Ja, jag tycker att det räcker. VB används ju för en massa annat också
2 hrs
  -> Tack Hans B! Sant - det gör ju många saker.

agree  JessicaC
16 hrs
  -> Tack Jessica! :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
web scripting languages
skriptspråk för webb


Explanation:
Det finns alla möjliga slags "scripts" med olika användningar.
Men allt beror på sammanhanget; om det helt klart handlar
om webbsidekonstruktion går det bra med bara "skriptspråk".



Nils Andersson
United States

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andreas Miehling
54 mins