KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

Push Registry authorization error

Swedish translation: behörighetsfel i push-registret/PushRegistry


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Push Registry authorization error
Swedish translation:behörighetsfel i push-registret/PushRegistry
Entered by: Annika Hagdahl Manni

20:10 Aug 10, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: Push Registry authorization error
%1 cannot be installed due to a PushRegistry authorization error:n%3
Annika Hagdahl Manni
Italy
behörighetsfel i push-registret/PushRegistry
Explanation:
Behörighet och behörighetsfel är oftast vanligare än auktorisation och auktorisationsfel.

Möjligen vill din kund att PushRegistry inte ska översättas. Mina kunder vill ofta låta den typen av benämningar och namn förbli oöversatta.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4behörighetsfel i push-registret/PushRegistry
Mårten Sandberg
3auktoriseringsfel vid registrering för push
Linda Joelsson


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
push registry authorization error
auktoriseringsfel vid registrering för push


Explanation:
När det inträffar ett fel vid auktoriseringen när man vill registrera sig för t.ex. push-e-post, dvs. när information "trycks" in i telefonen istället för att "dras" ut (pull).

Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
push registry authorization error
behörighetsfel i push-registret/PushRegistry


Explanation:
Behörighet och behörighetsfel är oftast vanligare än auktorisation och auktorisationsfel.

Möjligen vill din kund att PushRegistry inte ska översättas. Mina kunder vill ofta låta den typen av benämningar och namn förbli oöversatta.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 73