KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

removable media attached to this device

Swedish translation: flyttbara media


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:removable media attached to this device
Swedish translation:flyttbara media
Entered by: Annika Hagdahl Manni

20:37 Aug 11, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: removable media attached to this device
The following permissions may allow any running MIDlet to write data to this device or removable media attached to this device
Annika Hagdahl Manni
Italy
flyttbara media
Explanation:
skulle jag nog säga I
Innefattar säkert USB-minnen mm
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1flyttbara enheterLena Matzdotter
4 +1flyttbara media
Mario Marcolin
4 -1flyttbar disk i denna enhet
Gorel Bylund


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
flyttbara enheter


Explanation:
Minnesenheter som USB-minnen eller sånt

Lena Matzdotter
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 50

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anders Östberg
12 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
flyttbar disk i denna enhet


Explanation:
Förmodligen handlar det om en flyttbar disk (t.ex. en CD/DVD-skiva eller ett USB-minne) som är instoppad i /ansluten till enheten i fråga.

Gorel Bylund
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Sundström: Flyttbar media kan ju också vara minneskort i en USB-kortläsare, och då är disk ett för snävt begrepp om man inte är bergsäker.
2 days17 hrs
  -> Det kanske beror på uppfostran, men jag tycker att en enhet kan vara en disk så länge som den kan visa sig som en enhetsbokstav (drive letter) - den behöver inte vara förkroppsligad som en skiva. Men det är kanske lite nördigt ... (halkiga tangenter idag)

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flyttbara media


Explanation:
skulle jag nog säga I
Innefattar säkert USB-minnen mm

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Sundström: Ligger nog närmast till hands i sammanhanget, eftersom den skriver data både till enheten, och till flyttbara media som är anslutna till enheten. Annars får man tulipanarosen "enhet som är ansluten till enhet".
19 hrs
  -> tack jan. du sa det jag tänkte säga :)