KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

lock violation

Swedish translation: låsningsöverträdelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lock violation
Swedish translation:låsningsöverträdelse
Entered by: Monica Berntsson

00:26 Mar 27, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Computers (general) / Computers
English term or phrase: lock violation
Återigen rör det sig om U.I-filer för en FaxTalk .
Monica Berntsson
Sweden
låsningsöverträdelse
Explanation:
se 'sharing violation'-frågan
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack så mycket! Båda svaren betyder väl detsamma, men poängen går ju inte att dela.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fel vid öppning av låst filHans-Bertil Karlsson
4låsningsöverträdelse
Mats Wiman


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
låsningsöverträdelse


Explanation:
se 'sharing violation'-frågan


    Norstedts Skribent eng+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Tack så mycket! Båda svaren betyder väl detsamma, men poängen går ju inte att dela.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fel vid öppning av låst fil


Explanation:
hmm, är lite för sömnig för att komma på det exakta ordet, men om det handlar om en dialogruta brukar det stå ungefär "fel vid öppning av låst fil/data. Filen är låst av annan användare eller applikation".

Kanske kan det ge några bra idéer ??

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166