KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

hold play list

Swedish translation: Senarelagd lista för uppspelning


22:16 Mar 28, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Computers (general) / Computers
English term or phrase: hold play list
Det står i en U.I.-fil för en FaxTalk: "Music on Hold Play List." I punkten före: "Play List."
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:Senarelagd lista för uppspelning
Explanation:
Efter huvudlistan
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uppspelningslista för vänta-musikHans-Bertil Karlsson
4Senarelagd lista för uppspelningLena Matzdotter


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Senarelagd lista för uppspelning


Explanation:
Efter huvudlistan

Lena Matzdotter
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 50
Grading comment
Tack för hjälpen!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uppspelningslista för vänta-musik


Explanation:
Music on hold är den funktion som spelar upp musik medan man väntar på att en upptagen anknytningt i en växel eller liknande ska bli ledig.

Detta måste du ha hört hundratals gånger!

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist
4 hrs