KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

markup

Swedish translation: med formattaggar/inom taggar


20:09 Mar 29, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Computers (general) / Computers
English term or phrase: markup
Det står i U.I.-filer för en FaxTalk, i det här fallet en Wiever. Under en punkt står "Markup" och i punkten under "Miniatyrer."
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:med formattaggar/inom taggar
Explanation:
...med tanke på din utökade kontext så ser det ut att handla om "taggad" text som html, xml e.d.

Dessa kallas "markup languages". html - HyperTextMarkupLanguage. "Markup" betyder alltså "med taggar" - "taggad", eller "med taggformatering" är två förslag.

Markup layer - (formaterings)taggarna, lagret med taggar.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4med formattaggar/inom taggarEKM
4Bearbetade
Arthur Borges


Discussion entries: 2





  

Answers


29 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bearbetade


Explanation:
Eller omarbetad.

Arthur Borges
China

730 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
med formattaggar/inom taggar


Explanation:
...med tanke på din utökade kontext så ser det ut att handla om "taggad" text som html, xml e.d.

Dessa kallas "markup languages". html - HyperTextMarkupLanguage. "Markup" betyder alltså "med taggar" - "taggad", eller "med taggformatering" är två förslag.

Markup layer - (formaterings)taggarna, lagret med taggar.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 111