KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

sample status text

Swedish translation: prov på statustext


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sample status text
Swedish translation:prov på statustext
Entered by: Monica Berntsson

22:10 May 12, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Computers (general) / Computers
English term or phrase: sample status text
En applikation för röstsamtal: "Sample status text"
Monica Berntsson
Sweden
Prov på statustext
Explanation:
Jag tror att det mer handlar om ett prov på hur statustexten kan komma att se ut än "teknisk sampling"
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Prov på statustextHans-Bertil Karlsson
4Texten som visar samplingsstatusEKM


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Texten som visar samplingsstatus


Explanation:
Det kanske finns ett smidigare uttryck än ovan, men detta är hur jag tolkar det. En text som anger hur det står till med sampling (ljudinspelning/analys).


    Egna funderingar
EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: Jag tror inte att det handlar om teknisk sampling, mer om ett prov på hur statustexten ser ut ??
2 hrs
  -> Det är möjligt. Jag gissade på detta utifrån att det handlar om röstprogramvara (se Monicas andra frågor).

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Prov på statustext


Explanation:
Jag tror att det mer handlar om ett prov på hur statustexten kan komma att se ut än "teknisk sampling"

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  BedaB: varför inte bara "statustext, exempel"?
3 hrs