KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

out of area

Swedish translation: spärrade riktnummerområden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:out of area
Swedish translation:spärrade riktnummerområden
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

07:51 May 13, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Computers (general) / Computers
English term or phrase: out of area
I en applikation för röstsamtal(U.I.-filer): "Out of Area"
Monica Berntsson
Sweden
spärrade riktnummerområden
Explanation:
skulle gissa att det handlar om en spärr mot riktnummer utanför när eller lokalområde
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4utanför täckningsområde
Eva Palm
4spärrade riktnummerområdenHans-Bertil Karlsson
3icke lokalsamtal / närsamtalGlenn Viklund


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
icke lokalsamtal / närsamtal


Explanation:
i Sverige kallades de väl för närsamtal har jag för mig. men det avser nog inte Long Distance calls, som är ju är något annat.


    funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spärrade riktnummerområden


Explanation:
skulle gissa att det handlar om en spärr mot riktnummer utanför när eller lokalområde

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166
Grading comment
Tack!

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utanför täckningsområde


Explanation:
en gissning

:)

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4