KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

photoconductor

Swedish translation: fotoledare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:photoconductor
Swedish translation:fotoledare
Entered by: Marie von Heijne

19:57 Sep 4, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: photoconductor
"...low toner consumption and long-life photoconductor"

Texten handlar om en multifunktionsskrivare. Jag har googlat ordet "photoconductor" och får en hel del träffar även på svenska sidor. Det verkar vara någon form av kassett eller liknande, men vad är den svenska benämningen?
Marie von Heijne
Sweden
fotoledare
Explanation:
Sök på det.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Fotoledare passar bäst i det här sammanhanget. Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fotokonduktor
Sven Petersson
4fotoledare
Mårten Sandberg


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fotoledare


Explanation:
Sök på det.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 73
Grading comment
Fotoledare passar bäst i det här sammanhanget. Tack för hjälpen!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fotokonduktor


Explanation:
Material vars elektriska laddning kan påverkas med hjälp av ljus, används i laserskrivare

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-09-05 00:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://dalea.du.se/theses/archive/3fc30c51-eb1f-4dd4-b095-85...
http://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlisto...
http://www.t2f.nu/pl_18.pdf


    Reference: http://www.grafiskakoket.se/index.php?option=com_glossary&fu...
    Reference: http://www.skandinaviskacopiator.se/pdf/1802.pdf
Sven Petersson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 233