KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

electrical tape

Swedish translation: Eltejp


08:02 Oct 19, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: electrical tape
En tejp som ska täcka över uttag på ett huvudbatteri till en handdator: "5. To avoid accidental short-circuit, always wrap the battery pack in plastic and cover the terminals with electrical tape when storing or disposing of the battery pack."
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:Eltejp
Explanation:
Tejp som används för elektrisk isolering, se referens!
Selected response from:

Maria Bertilsson
France
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Eltejp
Maria Bertilsson
4 -1isoleringsband
Eva Linderoth


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
isoleringsband


Explanation:
Engströms ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-19 08:36:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Ursäkta jag läste fel: Isolerband ska det vara

Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Bertilsson: Isoleringsband används snarare för att fästa och täta slangar osv. Se bl.a. http://user.tninet.se/~aqw025d/silverpilen/mc_n6005.htm
3 mins

neutral  Hans-Bertil Karlsson: Jag håller inte med om "disagree" ovan - förr kallades denna alltid för isoleringsband.
2 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Eltejp


Explanation:
Tejp som används för elektrisk isolering, se referens!


    Reference: http://www.svepro.se/ramfix.html?http%3A//www.svepro.se/elte...
Maria Bertilsson
France
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karin Ashing
37 mins

agree  Paul Svensson
1 hr

agree  Hans-Bertil Karlsson: klet klet klet :-)
2 hrs