KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

hook flash

Swedish translation: luren av och luren på


19:33 Oct 21, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: hook flash
Det handlar om AT-kommandon i en handdator: "Causes the modem to go on-hook for 0.5 seconds and then return to off-hook." Jag undrar också vad "on-hook" och "off-hook" blir här?
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:luren av och luren på
Explanation:
(ny version) Hook betyder egentligen klyka, ett ålderdomligt ord för den krok där telefonluren hängdes upp. Modemet lyfter alltså resp lägger på luren. Se länken.
Selected response from:

Jerker Thorell
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5luren av och luren påJerker Thorell
5snabbt avbrottHans-Bertil Karlsson


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
snabbt avbrott


Explanation:
on hook / off hook = luren pålagd / luren lyft

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
luren av och luren på


Explanation:
(ny version) Hook betyder egentligen klyka, ett ålderdomligt ord för den krok där telefonluren hängdes upp. Modemet lyfter alltså resp lägger på luren. Se länken.


    Reference: http://www.pagina.se/itord/default.asp?SokOrd=hook
Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack!