KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

game port settings

Swedish translation: individuella spelportar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:game port settings
Swedish translation:individuella spelportar
Entered by: Bo Hellenbrandt

11:45 Jun 12, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computer
English term or phrase: game port settings
does XXXXXX support individual game port settings

är lite tveksam hur jag ska översätta "game" i det här sammanhanget
Bo Hellenbrandt
Sweden
individuella spelportar
Explanation:
Den förra varianten vore rätt om det vore tal om en dator, men eftersom det tydligen är en router, räcker det med "individuella spelportar". Routern kan alltså ställas in att tillåta olika spel att ansluta till Internet via olika portar.
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1individuella spelportar
Roger Sjölander
4spelportens inställningarReino Havbrandt


Discussion entries: 1





  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spelportens inställningar


Explanation:
det brukar väl vara den port där man ansluter joysticken eller andra spelgrunkor


    Reference: http://www.reclandet.nu/multimedia/2000/ubisoft/TopGunFox2.a...
Reino Havbrandt
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 199

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
individuella spelportar


Explanation:
Den förra varianten vore rätt om det vore tal om en dator, men eftersom det tydligen är en router, räcker det med "individuella spelportar". Routern kan alltså ställas in att tillåta olika spel att ansluta till Internet via olika portar.

Roger Sjölander
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
2 hrs