KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

Multi Card Reader

Swedish translation: kombiläsare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Multi Card Reader
Swedish translation:kombiläsare
Entered by: Sven Petersson

09:48 Nov 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computer
English term or phrase: Multi Card Reader
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3515
Sven Petersson
Sweden
kortläsare
Explanation:
helt enkelt

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 10:01:01 (GMT)
--------------------------------------------------

eller minnesläsare eller kombiläsare.
Länken kom inte med: http://www.dustin.se/
Selected response from:

Jerker Thorell
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kortläsareJerker Thorell
4multikortsläsare
Mario Marcolin
4universalkortläsare
Gorel Bylund


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kortläsare


Explanation:
helt enkelt

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 10:01:01 (GMT)
--------------------------------------------------

eller minnesläsare eller kombiläsare.
Länken kom inte med: http://www.dustin.se/


    Reference: http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=direktlankar/digital...
Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: kombiläsare tycker jag verkar bäst för denna typ av läsare som klarar flera olika kort. Beträffande multi- så blir multi lite diffust : vad syftar multi egentligen på ?? Flera läsare eller flera kort ??
13 mins

agree  JessicaC: Kombiläsare är bra.
7 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
universalkortläsare


Explanation:
- alltså kortläsare som klarar många format.

Gorel Bylund
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 52

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
multi card reader
multikortsläsare


Explanation:
Håller med Anna...
Läser många format (fler format än någon annan läsare) verkar det som

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 60