KudoZ home » English to Swedish » Economics

ROCE

Swedish translation: räntabilitet på sysselsatt kapital


16:26 Nov 1, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: ROCE
ROCE rolling 12 months, %
ROCE rullande 12 månader, %
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:räntabilitet på sysselsatt kapital
Explanation:
Se länken till Sanvik

--------------------------------------------------
Note added at 43 Min. (2007-11-01 17:10:06 GMT)
--------------------------------------------------

ROCE kan du nog säga. Det förekommer ofta i ekonomiska texter. Med ESP vet jag inte.
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Tack! Fast jag lät ROCE stå kvar här, föredragshållaren fär väl förklara vb.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3räntabilitet på sysselsatt kapital
Lena Samuelsson
5avsyka
Mårten Sandberg


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
roce
räntabilitet på sysselsatt kapital


Explanation:
Se länken till Sanvik

--------------------------------------------------
Note added at 43 Min. (2007-11-01 17:10:06 GMT)
--------------------------------------------------

ROCE kan du nog säga. Det förekommer ofta i ekonomiska texter. Med ESP vet jag inte.


    Reference: http://www.sandvik.se/sandvik/0010/Internet/se03369.nsf/Gene...
Lena Samuelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tack! Fast jag lät ROCE stå kvar här, föredragshållaren fär väl förklara vb.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angelica Kjellström
27 mins
  -> Tack Angelica!

agree  Karin Hellbom: eller - avkastning på sysselsatt kapital
47 mins
  -> Tack Karin! Och "avkastning" är ju lite kortare än "räntabilitet" :)

agree  Bertil Andreazon
1 day7 hrs
  -> Tack B.!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
roce
avsyka


Explanation:
Blir det såklart. ;)

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2007-11-02 12:16:21 GMT)
--------------------------------------------------

ok; lite väl obskyr humor kanske. AVkastning på SYsselsatt KApital om du nu prompt söker en sv. förk. :)

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 19