KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

split core

Swedish translation: Tångströmtransformator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:split core
Swedish translation:Tångströmtransformator
Entered by: Anna-Marta Vlugt

11:01 Aug 3, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / jordningsmätare
English term or phrase: split core
Includes the split core transformer and all necessary adapters/connections for the Fluke 1623 and Fluke 1625.

Kan det betyda delad kärna? Tvådelad sladd?
Anna-Marta Vlugt
Sweden
Tångströmtransformator
Explanation:
Engströms tekniska ordbok ger denna översättning och vid Google-sökning får man träffar som rör mätinstrument. Jag har tyvärr ingen personlig erfarenhet att luta mig mot.
Selected response from:

Martin Feuk
Grading comment
Den köper jag, tack ska du ha! Kanon!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Tångströmtransformator
Martin Feuk
4delad kärnamyrwad


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
delad kärna


Explanation:
Bör det vara

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 794

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tångströmtransformator


Explanation:
Engströms tekniska ordbok ger denna översättning och vid Google-sökning får man träffar som rör mätinstrument. Jag har tyvärr ingen personlig erfarenhet att luta mig mot.


    Reference: http://www.cebit.se/katalog/multimetrar/metrawatt.html
Martin Feuk
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Den köper jag, tack ska du ha! Kanon!