KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

switched capacitor

Swedish translation: switchad kondensator, kapacitivt switchad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:switched capacitor
Swedish translation:switchad kondensator, kapacitivt switchad
Entered by: Gorel Bylund

12:20 Aug 4, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Lysdioder
English term or phrase: switched capacitor
Hela meningen:

Introducing lighting management solutions with inductive-boost and switched-capacitor drivers, regardless of LED type, colour, size or power.

Jag hittar många svenska träffar på switched capacitor, men har det inget svenskt namn?
Gorel Bylund
Sweden
switchad kondensator
Explanation:
Slå på mitt förslag så får du upp en del träffar.
Man talar ju om "switchade kretsar" t.ex., så det kanske fungerar här också. Fast någon av branschexperterna har kanske något annat förslag.
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Jag tvekade mellan de båda förslagen, men i slutändan ville kunden ha det här uttrycket. Tack båda två!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kapacitivt switchad
Lars Jelking
3switchad kondensator
Lena Samuelsson


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
switchad kondensator


Explanation:
Slå på mitt förslag så får du upp en del träffar.
Man talar ju om "switchade kretsar" t.ex., så det kanske fungerar här också. Fast någon av branschexperterna har kanske något annat förslag.

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 49
Grading comment
Jag tvekade mellan de båda förslagen, men i slutändan ville kunden ha det här uttrycket. Tack båda två!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapacitivt switchad


Explanation:
I Ditt fall gäller det drivningen av solid-state-belysning (LEDs). "kapacitivt switchad drivning" alltså.

Lars Jelking
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 214