KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

glowing resistance

Swedish translation: glödtråd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:glowing resistance
Swedish translation:glödtråd
Entered by: Jenny Hakanson

20:37 Oct 31, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: glowing resistance
Metallbit i luktspridare för bil. Värmer upp dynan med luktolja som avger doft.
Jenny Hakanson
glödtråd
Explanation:
Termen används främst i samband med glödlampor men har också en bredare betydelse som borde passa in även här.
Selected response from:

Martin Feuk
Grading comment
Tack Martin! Det verkar funka bra här.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3glödtråd
Martin Feuk
3(strålningsvärmare med) glödande motstånd
Sven Petersson


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
glödtråd


Explanation:
Termen används främst i samband med glödlampor men har också en bredare betydelse som borde passa in även här.

Martin Feuk
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack Martin! Det verkar funka bra här.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kjelle: torde beskriva
38 mins

agree  Lars Jelking: Trot inte Du kommer närmare.
8 hrs

agree  Reino Havbrandt: Jess
11 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(strålningsvärmare med) glödande motstånd


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 532