KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

Sub-array binning (2X2) function

Swedish translation: (funktion för) sammanslagning av delmatriser (2x2)


19:58 Apr 6, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Digital x-ray equipment
English term or phrase: Sub-array binning (2X2) function
This product is also loaded with Sub-array binning (2X2) function, Gain adjustment function and Offset Adjustment Function in order to reduce the image data size and the transmission time.
Sven Petersson
Sweden
Swedish translation:(funktion för) sammanslagning av delmatriser (2x2)
Explanation:
har inte hittat några belägg för termen, det får bli en gissning
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2undervektorMartin Englander
1(funktion för) sammanslagning av delmatriser (2x2)Reino Havbrandt


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
sub-array binning (2x2) function
(funktion för) sammanslagning av delmatriser (2x2)


Explanation:
har inte hittat några belägg för termen, det får bli en gissning


    Reference: http://www.ccd.com/ccd103.html
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 200

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sub-array binning (2x2) function
undervektor


Explanation:
Har inget egentligt förslag.

Bara gällande array.
Som gammal programmerare (och det rör sig om datorsammanhang?) vet jag att en array eller vektor är en logisk organisering av data i element. Man komemr åt datan m.h.a. koordinater.

Undra om detta kastar något ljus över funktionen?

Martin Englander
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 14