KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

circuits tester

Swedish translation: spänningsprovare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:circuits tester
Swedish translation:spänningsprovare
Entered by: Anette Herbert

17:32 Jun 28, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / mätare
English term or phrase: circuits tester
xx
Anette Herbert
spänningsprovare
Explanation:
Kretsprovare finns också, men det vanliga är väl spänningsprovare
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Tack Lena och tack alla andra för klargörande kommentarer!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kretsprovareReino Havbrandt
3 +1spänningsprovare
Lena Samuelsson


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
spänningsprovare


Explanation:
Kretsprovare finns också, men det vanliga är väl spänningsprovare

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 49
Grading comment
Tack Lena och tack alla andra för klargörande kommentarer!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kent Andersson: En spänningsprovare är (främst) till för att mäta om det föreligger spänning eller inte före ett ingrepp.//Efter lite efterforskning så verkar det som om detta är precis vad många circuit testers gör. Ändrar därför inställning :-)
2 hrs
  -> Tack Kent ;-)

neutral  myrwad: Jag håller med Kent, Circuit Tester används som benämning på spänningsprovare. Frågan är om "s" i "circuits tester" har någon speciell betydelse?
11 hrs
  -> Tack Myrward ;-) S:et kan vara en felskrivning, beroende på vem som skrivit det. En japan kanske?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kretsprovare


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 200

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: Javisst kan det vara det
16 hrs