KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

mains tester

Swedish translation: spänningsprovare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mains tester
Swedish translation:spänningsprovare
Entered by: Anette Herbert

17:52 Jun 28, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / mätare
English term or phrase: mains tester
ingen kontext tyvärr, databas.
Anette Herbert
spänningsprovare
Explanation:
Jag rekommenderar Elfa-katalogen för el-/maskin-/elektroniktillbehör, delar etc. =) Finns på både svenska och engelska.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2007-06-28 18:24:28 GMT)
--------------------------------------------------

"Fluke T120
Spänningsprovare med LCD-display och LED-indikering. Mäter lik-/växelspänning 12–690 V."
Selected response from:

Frederika Heden
Sweden
Grading comment
Tack Fredrika, kollade hos Elfa men du sökte visst bättre än jag.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spänningsprovareFrederika Heden
4nätspänningstestinstrument
Mårten Sandberg


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nätspänningstestinstrument


Explanation:
Något i den stilen måste det vara.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 154

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spänningsprovare


Explanation:
Jag rekommenderar Elfa-katalogen för el-/maskin-/elektroniktillbehör, delar etc. =) Finns på både svenska och engelska.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2007-06-28 18:24:28 GMT)
--------------------------------------------------

"Fluke T120
Spänningsprovare med LCD-display och LED-indikering. Mäter lik-/växelspänning 12–690 V."


    Reference: http://www.elfa.se/se/index1.html
Frederika Heden
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack Fredrika, kollade hos Elfa men du sökte visst bättre än jag.