KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

fuse safety switch

Swedish translation: automatsäkring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fuse safety switch
Swedish translation:automatsäkring
Entered by: Marie von Heijne

15:23 Apr 28, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: fuse safety switch
Förekommer i meningen:
Pull out the power plug, or activate fuse safety switch.

Vad är en fuse safety switch? Vet någon?
Marie von Heijne
Sweden
automatsäkring
Explanation:
Bara en gissning, för jag kommer inte på vad annat det kunde gälla. "Fuse safety switch" förefaller tautologiskt. Är det fråga om en normal hushållsapparat, eller något mera exotiskt?
Selected response from:

xxxUSER0059
Finland
Grading comment
Tack för snabbt svar! Ordet var bara borta ur huvudet, tur att jag fick hjälp!
Hälsningar
Marie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +4automatsäkringxxxUSER0059
4automatsäkring
Sven Petersson


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +4
automatsäkring


Explanation:
Bara en gissning, för jag kommer inte på vad annat det kunde gälla. "Fuse safety switch" förefaller tautologiskt. Är det fråga om en normal hushållsapparat, eller något mera exotiskt?

xxxUSER0059
Finland
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack för snabbt svar! Ordet var bara borta ur huvudet, tur att jag fick hjälp!
Hälsningar
Marie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: De klart de e en automatsäkring. Och kotten ska ha poängen, Sven har ju rätt många redan :-)
26 mins

agree  Lena Samuelsson
1 hr

agree  xxxbofasching
4 hrs

agree  xxxLilian S-K: visst!
9 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatsäkring


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 532