KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

default values

Swedish translation: förinställda värden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:default values
Swedish translation:förinställda värden
Entered by: xxxBirgitta G

13:28 Apr 4, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: default values
Manual for copier. '...explains about the factory settings and default values of the various features...'
Ziita Eriksson
förinställda värden
Explanation:
eller grundinställning eller enligt Paginas IT-ordbok:
standardvärde, normvärde, det värde som är förinställt i ett program eller i en hårdvaruenhet och som gäller om inte användaren anger någonting annat. Ett annat bra ord för detta är skönvärde.
Selected response from:

xxxBirgitta G
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1standardvärdenHans-Bertil Karlsson
4normalvärdenReino Havbrandt
4förinställda värdenxxxBirgitta G


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
standardvärden


Explanation:
basic

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 174

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HosseinA
27 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
förinställda värden


Explanation:
eller grundinställning eller enligt Paginas IT-ordbok:
standardvärde, normvärde, det värde som är förinställt i ett program eller i en hårdvaruenhet och som gäller om inte användaren anger någonting annat. Ett annat bra ord för detta är skönvärde.


    Reference: http://www.pagina.se/itord/default.asp?SokOrd=default
xxxBirgitta G
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
normalvärden


Explanation:
står det i Eurodicautom
men jag brukar skriva förvalda värden
nu blir detta ett poem
fast föregående rad ett nödrim är den

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 200