KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

paper stock

Swedish translation: använd bara den papperstyp som rekommenderas här


13:36 Apr 4, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: paper stock
In manual for copier. 'Do not use other paper stock than the one recommeded here'.
Ziita Eriksson
Swedish translation:använd bara den papperstyp som rekommenderas här
Explanation:
k
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2använd ej annat papper än det som rekommenderashookmv
4använd bara den papperstyp som rekommenderas härReino Havbrandt


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
använd ej annat papper än det som rekommenderas


Explanation:
"Paper stock" kan väl närmast översättas med "papperslager" eller liknande, men endast om det rör sig om större mängder. Här antar jag att man rekommenderas hålla sig till papper av ett visst märke - brand loyalty...

hookmv
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
5 mins
  -> Tack Hans-Bertil!

agree  HosseinA
35 mins
  -> Tack Hossein!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
använd bara den papperstyp som rekommenderas här


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 200
Grading comment
Tack!