KudoZ home » English to Swedish » Energy / Power Generation

terminal interconnection

Swedish translation: förbindelsen mellan anslutningarna


21:22 Apr 28, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Ställverk, transformator, ac-filter
English term or phrase: terminal interconnection
The possibility of the internal discharge resistors have been interrupted and thus having become ineffective and of the casing insulation and the terminal interconnection having both been damaged, has to be taken into account as well.
Bo Hellenbrandt
Sweden
Swedish translation:förbindelsen mellan anslutningarna
Explanation:
Terminal är troligen anslutningsplint
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4att kontakten mellan (kontakt)donen kan ha brutits/skadats
Mårten Sandberg
4förbindelsen mellan anslutningarnamyrwad
2plintanslutningReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
att kontakten mellan (kontakt)donen kan ha brutits/skadats


Explanation:
Jag rekommenderar omskrivning.

Typiskt fall där en engelsk nominalsats bör skrivas om med verb för att låta vettig på svenska.

Själva betydelsen är alltså ganska trivial.

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 36

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
förbindelsen mellan anslutningarna


Explanation:
Terminal är troligen anslutningsplint

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 319
Grading comment
Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mårten Sandberg: Ja tänkte också förs ung. så spontant, men blir det inte förvirrande då anslutning ofta har en abstrakt betydelse; förbindelse o anslutning är ju ofta synonymer.
11 hrs
  -> Anslutning använder man ofta som uttryck för plintar till vilka kablar ska anslutas, förbindelse avser vägen för strömmen från plintarna eller mellan plintarna.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
plintanslutning


Explanation:
ofta är terminal >> plint

Reino Havbrandt
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 58