KudoZ home » English to Swedish » Energy / Power Generation

seal drain enlargement

Swedish translation: utvidning vid tätningsförsett avlopp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:seal drain enlargement
Swedish translation:utvidning vid tätningsförsett avlopp

12:50 Jan 30, 2009
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Gasturbiner/Gas Turbines
English term or phrase: seal drain enlargement
Alarm device: High seal drain enlargement oil level
Alarm device setpoint: Flooding of seal drain enlargement

Är det någon form av expanderbar dräneringsplugg?
Ulf Norlinger
Sweden
utvidning vid tätningsförsett avlopp
Explanation:
Jag förstår det som att det handlar om en enlargement för/i/vid/i samband med ett seal drain. Ett seal drain är ett drain med seal, d.v.s. ett avlopp/utlopp försett med tätning.

Håller annars med om att det handlar om en alarmanordning för hög oljenivå (i utvidgningen i fråga).

High seal drain enlargement oil level = Hög oljenivå i utvidgningen vid det tätningsförsedda avloppet

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2009-01-30 22:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

"utvidgning"
Selected response from:

Thomas Johansson
Peru
Grading comment
Jag förstår heller inte riktigt inebörden i myrwads mening. Ditt förslag begriper man iallafall. ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3utvidgning för tätningens dräneringmyrwad
3utvidning vid tätningsförsett avlopp
Thomas Johansson


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utvidning vid tätningsförsett avlopp


Explanation:
Jag förstår det som att det handlar om en enlargement för/i/vid/i samband med ett seal drain. Ett seal drain är ett drain med seal, d.v.s. ett avlopp/utlopp försett med tätning.

Håller annars med om att det handlar om en alarmanordning för hög oljenivå (i utvidgningen i fråga).

High seal drain enlargement oil level = Hög oljenivå i utvidgningen vid det tätningsförsedda avloppet

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2009-01-30 22:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

"utvidgning"

Thomas Johansson
Peru
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Jag förstår heller inte riktigt inebörden i myrwads mening. Ditt förslag begriper man iallafall. ;-)
Notes to answerer
Asker: Tack Thomas, du tillhör de hjälpsammare här har jag märkt. :-)


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utvidgning för tätningens dränering


Explanation:
Skulle tro att man har gjort ett hålrum, en utvidgning, på tätningens avloppssida. Oljenivån i detta hålrum övervakas med larm.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-01-31 15:57:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

För tätningar med tätningsvätska, se t ex
http://www.metsominerals.com/inetMinerals/MaTobox7.nsf/DocsB...$File/Slurry_Seal%20_SE.pdf.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 319

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Thomas Johansson: Förstår inte vad det innebär att dränera en tätning eller att en tätning skulle ha en dränering
9 hrs
  -> Det finns axeltätningar med tätningsvätska...