KudoZ home » English to Swedish » Engineering: Industrial

Full Load Rated Package Discharge Pressure

Swedish translation: kompressorpaketets avlastningstryck vid nominell fullast


12:46 Jul 2, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / compressor, air pressure
English term or phrase: Full Load Rated Package Discharge Pressure
Någon av er specialister som har ett bra förslag hur detta ska översättas? Är lite osäker på hur man får med 'rated' här.
Katarina Andersson
Swedish translation:kompressorpaketets avlastningstryck vid nominell fullast
Explanation:
...alternativt "märklast".
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Perfekt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kompressorpaketets nominella tryck vid full kapacitetKent Andersson
4kompressorpaketets avlastningstryck vid nominell fullastmyrwad


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
full load rated package discharge pressure
kompressorpaketets avlastningstryck vid nominell fullast


Explanation:
...alternativt "märklast".

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 282
Grading comment
Perfekt!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
full load rated package discharge pressure
Kompressorpaketets nominella tryck vid full kapacitet


Explanation:
tolkar jag det som...

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 6