KudoZ home » English to Swedish » Engineering: Industrial

Pumps with quench

Swedish translation: pumpar med kylslinga


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pumps with quench
Swedish translation:pumpar med kylslinga
Entered by: Henrik Celander

21:40 Mar 10, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: Pumps with quench
Det förekommer i en pumpmanual. Den vanligaste översättningen av quench tycks vara kylning, men då handlar det för det mesta om härdning. Andra alternativ är spolning och i något dokument har jag sett att man använder quench på svenska.
Henrik Celander
pumpar med kylslinga
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pumpar med quench
Mats Wiman
3pumpar med kylslinga
Sven Petersson


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pumps with quench
pumpar med kylslinga


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 261

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pumps with quench
pumpar med quench


Explanation:
"1. [PDF] Centrifugalpumpar
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... användas för matning genom pastörisatorer, kylare, koncentrationsfilter och
CIP-system. ... inre mekanisk tätning, inre med quench, eller yttre dubbel med ...
2.[PDF] Undersökningstyp: Primärproduktion
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... av temperaturen till motsvarande den i havet kan ske med kylare och akvariepump ... att
resultaten har ett statistiskt fel på högst 3 %. Quench-kurvor skall ..."


Ernst:
quench cooler / Einspritzkühler, Quenchkühler m


    Reference: http://www.zeta.se/pdf/csf.pdf
    www.naturvardsverket.se/dokument/mo/ hbmo/del3/kusthav/primprod.pdf
Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32