KudoZ home » English to Swedish » Engineering: Industrial

reset centering fault

Swedish translation: nollställ centreringen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reset centering fault
Swedish translation:nollställ centreringen
Entered by: Mats Wiman

08:12 Jun 29, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: reset centering fault
på en skylt för tryckknapp på en svetsmaskin
Karin Hallberg
Spain
nollställ centreringen
Explanation:
eller möjligen centreringsfelet.
Nollställning innbeär ju normalt att felfritt värde inställs

Ernst

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-06-29 08:24:48 GMT)
--------------------------------------------------

Ernst = Ernst \"Wörterbuch der industriellen Technik\"
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Låter bra!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nollställ centreringen
Mats Wiman
4Nollställ läget
Manualmakaren


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nollställ centreringen


Explanation:
eller möjligen centreringsfelet.
Nollställning innbeär ju normalt att felfritt värde inställs

Ernst

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-06-29 08:24:48 GMT)
--------------------------------------------------

Ernst = Ernst \"Wörterbuch der industriellen Technik\"

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Låter bra!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: centreringsfelet
1 hr

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nollställ läget


Explanation:
eller helt enkelt "centera"

Manualmakaren
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 6