KudoZ home » English to Swedish » Engineering: Industrial

conduit railing/conduit trunking

Swedish translation: ledningsförläggning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:conduit railing/conduit trunking
Swedish translation:ledningsförläggning
Entered by: Lisa Dahlander

19:16 Dec 3, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: conduit railing/conduit trunking
Från manual för skärsystem för ost.
Står uppräknat utan vidare kontext.
Lisa Dahlander
Mexico
ledningsförläggning
Explanation:
skulle jag kalla det. Med "conduit railing" avser man fixering av enskilda ledare t ex i apparatskåp, man fäster dem med buntband på skenor. Med "conduit trunking" menar man samling av enskilda ledare till ledningsstammar, som i sin tur fästs med buntband på skenor eller förläggs i kabelkanaler. "Ledningsförläggning" fungerar bra i en förteckning.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, myrwad!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ledningsförläggningmyrwad
2ledningsklass/ledningsdragningReino Havbrandt


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ledningsklass/ledningsdragning


Explanation:
k

--------------------------------------------------
Note added at 2004-12-04 17:30:31 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Ledningsklass är fel, trodde att det var rating.

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 164

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ledningsförläggning


Explanation:
skulle jag kalla det. Med "conduit railing" avser man fixering av enskilda ledare t ex i apparatskåp, man fäster dem med buntband på skenor. Med "conduit trunking" menar man samling av enskilda ledare till ledningsstammar, som i sin tur fästs med buntband på skenor eller förläggs i kabelkanaler. "Ledningsförläggning" fungerar bra i en förteckning.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 282
Grading comment
Tack för hjälpen, myrwad!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Prisma
2 hrs
  -> Tack!

agree  Reino Havbrandt: Jag läste railing som rating. Nu har jag putsat glasögonen!
11 hrs
  -> Tack Reino!