KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

Factory Authorized Agent

Swedish translation: fabriksauktoriserad (försäljnings)representant; fabriksauktoriserad agent


21:30 Feb 9, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Engineering (general)
English term or phrase: Factory Authorized Agent
Factory Authorized Agent...och "dealer"nämns i garanti.
lena blondel
Sweden
Swedish translation:fabriksauktoriserad (försäljnings)representant; fabriksauktoriserad agent
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
oj, var det så enkelt..; översatte först till "av tillverkaren...", men det lät inte rät och "auktoriserad representant" räcker inte när det rör sig om villkor för att en garanti ska gälla, speciellt som det finns flera olika "auktoriserade återförsäljare" (alltså inte alltid fabriks...

tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3fabriksauktoriserad (försäljnings)representant; fabriksauktoriserad agent
Sven Petersson
4av tillverkaren auktoriserad agent
Mario Marcolin


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
factory authorized agent
fabriksauktoriserad (försäljnings)representant; fabriksauktoriserad agent


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 461
Grading comment
oj, var det så enkelt..; översatte först till "av tillverkaren...", men det lät inte rät och "auktoriserad representant" räcker inte när det rör sig om villkor för att en garanti ska gälla, speciellt som det finns flera olika "auktoriserade återförsäljare" (alltså inte alltid fabriks...

tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Det bör väl räcka med auktoriserad representant
3 mins
  -> Thank you very much!

agree  Mario Marcolin: auktoriserad agent, fabriksauktoriserad är tveksamt
47 mins
  -> Thank you very much!

agree  xxxfinntranslat
17 hrs
  -> Thank you very much!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
factory authorized agent
av tillverkaren auktoriserad agent


Explanation:
kanske?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-09 22:34:59 GMT)
--------------------------------------------------

ev bara
auktoriserad agent

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32