KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

web-ups

Swedish translation: ban(in)trädning


13:29 Sep 4, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: web-ups
It has to do with a press, this is all the context I have:

"The automatic tension compensator simplifies start-ups,stops, splices and web-ups"

Any help would be much appreciated!
Åsa Campbell
Australia
Swedish translation:ban(in)trädning
Explanation:
Att web är (pappers)banan är jag helt säker på. Jag antar att de menar trädningen av banan i maskinen.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Jag valde det här svaret då det passade bäst in i texten. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ban(in)trädning
Mårten Sandberg
2bandragningar
Marie von Heijne


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
web-up
ban(in)trädning


Explanation:
Att web är (pappers)banan är jag helt säker på. Jag antar att de menar trädningen av banan i maskinen.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 131
Grading comment
Jag valde det här svaret då det passade bäst in i texten. Tack!

58 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bandragningar


Explanation:
Hittade ett examensarbete på nätet där man bl a nämner ett kedjebaserat system för automatisk bandragning, kallat chain web-up system. Du hittar det på bifogad länk, s 18. Kanske det kan vara till någon hjälp?


    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:umEjDNQw83gJ:dalea.du.s...
Marie von Heijne
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 16