KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

isolator

Swedish translation: vibrationsdämpare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:isolator
Swedish translation:vibrationsdämpare
Entered by: hookmv

18:43 Jun 23, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: isolator
Kontext: Olika typer av centrifuger som används inom läkemedelsindustrin.

Lista under rubriken "Supplier Data":
Slip Hub
Isolators
Gas Spring
Process Valves

Tack på förhand!
hookmv
Sweden
vibrationsdämpare
Explanation:
behövs ju alltid på centrifuger
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tusen tack asptech! Vibrationsdämpare funkar utmärkt i de övriga dokumenten, så jag går på ditt förslag.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vibrationsdämpareasptech
3 +1isolatorer
Gorel Bylund


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
isolatorer


Explanation:
(plural) helt enkelt? Kan inte begripa vad det annars skulle vara?

Gorel Bylund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomas Onsjö
1 day9 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vibrationsdämpare


Explanation:
behövs ju alltid på centrifuger

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 93
Grading comment
Tusen tack asptech! Vibrationsdämpare funkar utmärkt i de övriga dokumenten, så jag går på ditt förslag.