KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

suspend hammer

Swedish translation: se nedan


13:33 Dec 1, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: suspend hammer
Necessary tools:

... meter stick, suspend hammer, pencil, screw driver, hammer
PMPtranslations
Swedish translation:se nedan
Explanation:
Stackare, vilken förskräcklig text du har fått på halsen. Jag känner igen problemet!

En mycket långsökt förklaring på "suspend" skulle kunna vara via betydelsen hålla tillbaka, och då skulle jag kunna tänka mig (med anledning av sammanhanget) att verktyget i fråga kan vara typ en träklubba.

Men om jag vore du skulle jag nog be om en förklaring, eller ännu hellre en bild (eftersom förklaringarna ibland kan vara ännu mer mystiska).
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +1(trycklufts)hammare
Mario Marcolin
11 poängsklubbare, se nedanKjelle
1se nedan
Gorel Bylund


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
se nedan


Explanation:
Stackare, vilken förskräcklig text du har fått på halsen. Jag känner igen problemet!

En mycket långsökt förklaring på "suspend" skulle kunna vara via betydelsen hålla tillbaka, och då skulle jag kunna tänka mig (med anledning av sammanhanget) att verktyget i fråga kan vara typ en träklubba.

Men om jag vore du skulle jag nog be om en förklaring, eller ännu hellre en bild (eftersom förklaringarna ibland kan vara ännu mer mystiska).

Gorel Bylund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 16

20 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
1 poängsklubbare, se nedan


Explanation:
Sällar mig till skaran 1-poängare...ord som mjuk eller gummi (hammare/klubba) kommer i mitt sinne. Det är väl (kanske) fråga om att "knacka på plats" utan att skada materialet

Kjelle
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 50

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
(trycklufts)hammare


Explanation:
ev suspension hammer = pneumatic hammer
en variant finns på http://www.rse.se/h-serien.htm


--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 26 mins (2004-12-02 10:59:41 GMT)
--------------------------------------------------

Från länken ovan
\" ersätter vanliga hammare samt trä-, nylon-, koppar- och mindre blyklubbor.\"

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gorel Bylund: Ja ordagrant kan det väl stämma, men är det inte lite overkill för en duschkabin...?
46 mins
  -> Gissning som sagt :) Tack Görel