KudoZ home » English to Swedish » Finance (general)

50p piece

Swedish translation: femkrona


17:22 Jun 30, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Finance (general)
English term or phrase: 50p piece
A disc a little larger than a 50p piece.

Vilka mått är det? Hur kan man enkelt uttrycka det efter svenska förhållanden? Stor som en 50-öring (stämmer det)?
xxxBirgitta G
Sweden
Swedish translation:femkrona
Explanation:
50p är nästan lika stor som en femkrona
Selected response from:

cologne
Germany
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4femkronacologne
3se nedan
Madeleine MacRae Klintebo


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
femkrona


Explanation:
50p är nästan lika stor som en femkrona

cologne
Germany
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Madeleine MacRae Klintebo: Stämmer, fast mindre kantig.
3 mins
  -> ja, den är ju inte helt rund:)

agree  hookmv: närmare än så blir det inte med svenska mynt mätt :-)
4 hrs

agree  Mijo Schyllert
6 hrs

agree  Kristina Thorne
11 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se nedan


Explanation:
50-öring stämmer inte (och det finns ju två storlekar på 50-öringar i Sverige).

Hittar ingen gammalt 50p mynt liggandes och skräpandes här hemma, men mitt minne säger mig att en 50p är ca. 3-3.5cm i diameter.

Stor som en pingisboll kanske funkar?

Madeleine MacRae Klintebo
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28