KudoZ home » English to Swedish » Finance (general)

Futures margin

Swedish translation: vinster relaterade till terminskontrakt


16:31 Aug 2, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Futures margin
Detta är en rubrik på ett stycke vars nästföljande mening lyder:
At the year end there were outstanding Futures Margin amounts in the form of cash balances held at brokers which have been included in the Cash at banks amount shown in the Statement of Net Assets.

Kan man det avse "vinster på terminskontrakt"?
Elisabeth Lundberg-Karlsson
Sweden
Swedish translation:vinster relaterade till terminskontrakt
Explanation:
eller vinster på terminskontrakt. Det handlar om vinster som intjänats under perioden och som är en tillgång.

Mvh,
Selected response from:

PMPtranslations
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vinster relaterade till terminskontraktPMPtranslations
3täckningsbelopp för (utestående) terminerHans-Bertil Karlsson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
futures margin
täckningsbelopp för (utestående) terminer


Explanation:
Lite hopplock av ord från Wordfinder och FAR kan ge ovanstående mening.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 47

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
futures margin
vinster relaterade till terminskontrakt


Explanation:
eller vinster på terminskontrakt. Det handlar om vinster som intjänats under perioden och som är en tillgång.

Mvh,

PMPtranslations
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 153
Grading comment
Tack!