KudoZ home » English to Swedish » Games / Video Games / Gaming / Casino

balance the scale

Swedish translation: balansera vågen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:balance the scale
Swedish translation:balansera vågen
Entered by: tauvon

11:11 Jun 29, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: balance the scale
Inte mycket kontext - liten baksidetext på ett (interaktivt) spel:
Du kan bl a göra:
Help a XX to get to his friends by changing the wheels on its car, Z and Y need your help to balance the scale and see if you can escape from a train using the proper tools.
Någon som har några goda förslag?
tauvon
Sweden
balansera vågen
Explanation:
jag gissar på att man ska lägga saker på en våg så att dn väger jämnt
Selected response from:

Manualmakaren
Sweden
Grading comment
Din gissning visade sig vara rätt - jag blev tvungen att fråga. Men tack även till alla andra för svar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4utjämna balansenhirselina
3balansera vågen
Manualmakaren
3utjämna oddsen
Roger Sjölander


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utjämna balansen


Explanation:
I have no idea what might be meant:
Z and Y need more people to form a proper group (against...?)

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utjämna oddsen


Explanation:
skulle jag tro, även om kampen inte är helt uppenbar av citatet.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
balansera vågen


Explanation:
jag gissar på att man ska lägga saker på en våg så att dn väger jämnt

Manualmakaren
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Grading comment
Din gissning visade sig vara rätt - jag blev tvungen att fråga. Men tack även till alla andra för svar!